Czeski

 

All along twenty years of being an electro activist, this sonic troublemaker has assumed different characters and monikers: Czeski, Fabre, Selector Taz, or simply enough, « Fab ».

In the early nineties, his unquenchable thirst for music led him to cross the line and join the « Dub Corporation » to make his first steps as a DJ and experienced his first live performances with his partner Selector Dday. He played with some small bands of the time such as The Wailers, The Specials, or Zenzile.

After the nineties, the music evolved, and so did he. He naturally switched from his first musical love (northern soul, ska, mods, early reggae, punk77…) to electronic music, as a DJ, a party promoter, and a compulsive vinyl records buyer, becoming one of the few real eclectic Djs out there.

In 2004, he created the Kiosk Club, where he played as a resident DJs, and worked as an art director. He thus played with the most famous artists of the electronic scene (Agoria, Radioslave, Paul Kalkbrenner, Sascha Funke, Brodinski, Oxia, Tiefschwarz, Ivan Smagghe, Andrew Weatherall…), mostly in his own club, but also at Batofar, DV1, La Ruche, The Fuse, La Macarena, Nouveau Casino, Rachdingue, and the N.A.M.E Festival. All this time, he always tried to discover and promote new talents, and also worked on producing his own music.

Those twenty past years have been rich, but he doesn’t want to dwell on them and prefers to face the twenty years to come.

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Pendant ses 20 premières années d’activisme, on peut retrouver la trace de ce trublion derrière de nombreux personnages : Czeski, Fabre, Selector Taz ou plus simplement « Fab ».

Au début des années 90, sa soif intarissable de musique l’amène à franchir la barrière : il rejoint la « Corporation DUB » pour y faire ses premières armes en tant que Djs et y connaître ses premières grandes expériences Live, aux cotés de son acolyte Selector Dday. Il partagera l’affiche avec quelques petits groupes de l’époque tels que The Wailers, The Specials ou encore Zenzile.

Fin des 90′s, la musique évolue et lui aussi. Il passe tout naturellement de ses premières passions musicale (northern soul, ska, mods, early reggae, punk77…) à la musique électronique : Dj Sets, organisation de soirées, achat compulsif de vinyls… Il devient l’un des rares à pouvoir se dire, sans jamais le faire, éclectique.
En 2004, il crée le Kiosk. En plus de sa casquette de patron, il en est résident et directeur artistique. Il cotoie les plus grands artistes (Agoria, Radioslave, Paul Kalkbrenner, Sascha Funke, Brodinski, Oxia, Tiefschwarz, Ivan Smagghe, Andrew Weatherall…) au Kiosk comme ailleurs (Batofar, DV1, La Ruche, Fuse, La Macarena, Nouveau Casino, Rachdingue, N.A.M..E Festival…), sans jamais perdre de vue la découverte de talents et la création musicale.
Si les 20 premières années furent riches, il ne s’attarde pas dessus, préférant regarder du côté des 20 prochaines.